Nav activeren
Winkelwagen Winkelwagen

Retourneren

Ben je niet tevreden met je bestelling? Geen probleem. Je kunt het volledige aankoopbedrag terugkrijgen of een vergelijkbaar, geschikter product uitkiezen. Aarzel niet en neem contact op met onze klantenservice. Je bent ons geen uitleg verschuldigd. Lees hieronder meer over ons retourbeleid.

Hoe retourneren?

Een product ruilen of retour zenden, kunt u doen door een email te sturen naar info@startshop.nl. U ontvangt dan binnen 1 werkdag de verdere instructies per email. 

Voorwaarden en uitzonderingen

Als je een product retour stuurt, dien je alle geleverde toebehoren mee te sturen. Het product moet - indien redelijkerwijs mogelijk - in originele (nieuw)staat en in de oorspronkelijke verpakking naar ons teruggestuurd te worden. Als je een product wilt retourneren dat gebruikt is en dus niet meer (als nieuw) verkocht kan worden, dan kunnen wij hiervoor een vergoeding in rekening brengen. Het is mogelijk dat deze vergoeding gelijk is aan het aankoopbedrag.

Vervolgprocedure

Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, wordt deze gecontroleerd. Als deze akkoord bevonden wordt, zullen wij - afhankelijk van jouw wens - het product omruilen of het volledige aankoopbedrag terugstorten. Heb je gekozen voor het terugkrijgen van het aankoopbedrag? Dan staat dit zo snel mogelijk - en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de aankoop - op jouw rekening. Heb je met iDEAL betaald, dan staat deze vaak al binnen 3 werkdagen op je rekening. Indien onze retourafdeling het product binnen de 14 dagen na ontbinding nog niet heeft ontvangen, dan kunnen wij je vragen om een verzendbewijs, voordat wij overgaan tot uitbetaling van het aankoopbedrag.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Kosten in geval van herroeping

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

Uitzonderingen en deelvergoeding (bij retourneren)

Bevalt uw aankoop toch niet helemaal, maar heeft u het wel al in gebruik genomen? Daar balen wij ook van.

Voor al uw aankopen geldt een herroepingstermijn (bedenktermijn) van 14 dagen, dus ook voor aankopen die al in gebruik zijn genomen gedurende deze periode. Bij zichtbare gebruikssporen krijgt u van ons dan ook een deelvergoeding. Deze deelvergoeding bedraagt altijd minimaal 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Dus: Bekijk het product gerust zoals u in een fysieke winkel ook zou doen. 

  1. Wanneer krijgt u een 100% vergoeding van uw retourzending binnen 14 dagen?

  • - Indien uw aankoop retour wordt gezonden in (indien redelijkerwijs mogelijk) de originele verpakking, compleet en in originele staat (bij batterijen is het bijvoorbeeld niet nodig om ze uit de verpakking te halen om te beoordelen of u ze wilt behouden, het is niet noodzakelijk om beschermfolies te verwijderen, etc.)

  1. Wanneer ontvangt u een deelvergoeding van uw retourzending binnen 14 dagen na herroeping?

  • - Wanneer u bij het gebruik van de goederen verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Het is daarbij bijvoorbeeld niet nodig om de verpakking incompleet en buitenproportioneel beschadigd terug te zenden;

  • - Bij een beschadigd product;

  • - Bij een gebruikt of vies product, zoals bijvoorbeeld kook artikelen, stijl- en krultangen, tandenborstels en massage-, scheer-, of epileerapparaten waarbij het product is gebruikt of waarvan de verzegeling is geopend.

Voorwaarden voor terugsturen van een gebruikt product.

  • - De deelvergoeding bedraagt altijd minimaal 75% van het originele aankoopbedrag.
  • - Deze service geldt alleen voor producten die binnen de bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst zijn teruggezonden of binnen deze termijn zijn aangemeld voor retour.
  • - Het product mag niet dusdanig beschadigd zijn dat de werking van het apparaat verminderd is.


Verzendkosten

Bij het retourneren van een product komen er natuurlijk extra verzendkosten in het vizier. U kunt het betreffende product uiteraard ook altijd kosteloos komen afgeven op onze locatie, zie onze contactpagina.

In welke gevallen heeft u recht op vergoeding van uw verzendkosten en in welke situaties bent u hier zelf verantwoordelijk voor?

Wanneer wel?

Bij ontvangst van een defect apparaat heeft u recht op teruggave van uw verzendkosten aangezien u het naar ons terug moet sturen om het na te laten kijken.

Wanneer niet?

U krijgt van ons geen vergoeding op het moment dat u het herroepingsrecht gebruikt, aangezien het uw keuze is het apparaat te retourneren omdat het niet aan uw wensen zou voldoen.

Daarnaast krijgt u ook geen vergoeding op het moment dat u een defect aangeeft waar daadwerkelijk geen defect  geconstateerd is door ons.